Eminova söker en projektassistent med erfarenhet inom finans!

Vi söker dig som vill stötta upp det administrativa teamet där du får arbeta med engagerade kollegor i ett varmt och familjärt klimat!

Arbetsbeskrivning

I din roll kommer dina arbetsuppgifter att vara mestadels av administrativ karaktär. Du kommer även att ha kontakt med såväl kunder som kollegor internt. Du har erfarenhet från finansbranschen och har en grundläggande förståelse för emissioner och andra typer av transaktioner. Beroende på din erfarenhet och kunskapsnivå kan tjänsten komma att anpassas något. Vanligt förekommande arbetsuppgifter;

  • Utskrift och registrering av inbetalningar
  • Registrering och upprättande av anmälningssedlar,
  • Rapportering av teckningsläge till bolagen
  • Upprättande och utskick av avräkningsnotor,
  • Hantering av infomailen samt ta emot samtal från kunder
  • Uppdatering av hemsidan
  • Leverans av värdepapper samt
  • Övriga arbetsuppgifter av administrativ karaktär

Du kommer arbeta tätt tillsammans med dina kollegor och det finns stora utvecklingsmöjligheter inom bolaget.

Vem är du?

Till denna tjänst söker vi dig som har erfarenhet från finansbranschen sedan tidigare, exempelvis från en Backoffice-roll eller liknande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är serviceinriktad som person och har ett sinne för siffror. Du är noggrann, inte rädd för att ta egna initiativ och arbetar väl såväl självständigt som i grupp – vi söker en riktig doer!
För att bli framgångsrik i denna roll har du skinn på näsan och har en god förståelse i Officepaketet, framförallt i Excel och har erfarenhet från Euroclears system VPC.

I denna roll har du mycket kundkontakt varför det är av vikt att du kommunicerar väl på både svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Du erbjuds

En utmanande och spännande tjänst i en expanderande och familjär organisation med driv och engagemang, där du kommer ha en viktig roll i ett sammansvetsat team. För rätt person finns det stora utvecklingsmöjligheter.

Kontoret är beläget i fina lokaler på Biblioteksgatan i centrala Stockholm. Du kommer arbeta tillsammans med engagerade personer på kontoret och rapportera direkt till Michaela Säterfält, administrativ chef.

I denna rekrytering samarbetar Eminova med Jurek och för mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Evelina Thimper på evelina.thimper@jurek.se
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Vi intervjuar löpande till denna tjänst som kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Ansök här: https://www.jurek.se/vacancy/1a950ff4-f013-4394-bf84-5b850850ffe5?src=system&noapply=1